Kundeservice: – Å ta vare på kundene våre er det viktigste vi gjør hver dag

Hos Ustekveikja Energi holder kundesenteret åpent som vanlig i hele sommer. – Vi opplever at kundene verdsetter kunnskapen vår, og at de faktisk kan få hjelp av en erfaren kunderådgiver her hos oss, sier kundesjef Siv Nesfossen.

En som dykker ned i et fjellvann med vakker norsk natur
En som dykker ned i et fjellvann med vakker norsk natur

Vi er her for deg hele sommeren!

Nesfossen har lang erfaring med god kundeservice. Siden 2012 har hun jobbet tett på Ustekveikja Energis kundesenter, som i dag består av fire kunnskapsrike kunderådgivere. Alle har vært ansatt i fem år eller mer, og har bred kunnskap om strøm og Ustekveikja Energis produkter.

- Vi opplever at det er viktig for kundene at de kommer direkte til en rådgiver når de kontakter oss på telefonen, og at de slipper ulike tastevalg, som jo ofte er vanlig. I tillegg er det helt klart en trygghet i å få hjelp av et ekte menneske på telefon som kjenner strømmarkedet, og at kundeservicen ikke bare forekommer i en chattjeneste slik det er blitt hos flere av konkurrentene våre, forteller Nesfossen

Ansatt hos Ustekveikja Energi kundesenter
Ansatt hos Ustekveikja Energi kundesenter
KUNDESERVICE: – Vi opplever at kundene verdsetter kunnskapen vår, og at de faktisk kan få hjelp av en erfaren kunderådgiver her hos oss, sier kundesjef Siv Nesfossen.

Viktig egenskap å kunne lytte

For Nesfossen og kollegaene hennes på kundesenteret er det en viktig egenskap å lytte for å kunne yte den beste kundeservicen.

- Hva legger dere i god kundeservice?

- Det handler om kombinasjonen av å ha god kunnskap og å lytte til kunden. Det er viktig å ikke avbryte kunden, men å heller bruke et minutt eller to ekstra på å la han eller henne få snakke ferdig. Mange vet ikke nøyaktig selv hva de lurer på når de kontakter oss, men søker generelle råd om hvordan de kan redusere strømforbruket sitt hjemme, sier Nesfossen, og forklarer:

- Vi starter ofte med å tenke høyt sammen for å finne ut hva det faktiske problemet er. Kunden vet ofte ikke hva slags apparater som trekker mest strøm i hjemmet, så her deler vi gjerne noen konkrete råd. Det kan for eksempel dreie seg om å justere temperaturen på varmtvannsberederen med noen grader, eller å skru TV’en helt av fremfor stand by-modus. Vi kan også hjelpe med tips til hvordan man kan holde nettleien nede.

- Holder oss oppdatert på strømmarkedet hver uke

Kundesjefen forteller at alle medarbeidere i Ustekveikja Energi holder seg oppdaterte på prisutviklingen på strøm og markedsforholdene hver uke, i en markedsgjennomgang ledet av Ustekveikja Energis kompetansemiljø på krafthandel. Denne kunnskapen gjør kundesenteret ekstra godt rustet til å svare på spørsmål kundene måtte ha i forhold til hvordan strømprisene ligger an de neste 14 dagene.

- Vi kan gi relativt tydelige svar når kundene spør oss om hvordan prisene blir, og dette gir også en ekstra trygghet tror vi. Til tross for at strømmarkedet har fått mye spalteplass i media de siste årene, er det mange kunder som fortsatt sitter med spørsmål. Kanskje særlig når fakturaen kommer og hva de kan gjøre for å få redusere forbrukstoppene sine. Da er kunderådgiverne våre en viktig ressurs, og disse gjør hver uke en kjempejobb for å øke forståelsen rundt strømmarkedet.

Å ta vare på kundene våre er jo det viktigste vi gjør hver dag, så det er bare å kontakte oss dersom man lurer på noe eller trenger hjelp. Vi pleier å si i Ustekveikja Energi at vi har «svart belte» i kundeservice
Siv Nesfossen, Ustekveikja Energi

Vanlige åpningstider i sommer

Ustekveikja Energis kundesenter holder åpent som vanlig hele sommeren gjennom, noe som betyr at kunderådgiverne våre er å treffe på telefon alle hverdager, fra klokken 10-15. Kunderådgiverne tilbyr også hjelp via chat og mail.

- Hva lurer de fleste på nå om sommeren?

- Vi får en god del spørsmål som dreier seg om faktura. Noen lurer også på hva vi tror om strømprisene fremover, i tillegg til at vi får en del generelle spørsmål som «om Rallarvegen er åpen og snøfri». Spørsmålene er mange, og vi gjør det vi kan for å hjelpe, sier Nesfossen, og påpeker:

- Å ta vare på kundene våre er jo det viktigste vi gjør hver dag, så det er bare å kontakte oss dersom man lurer på noe eller trenger hjelp i sommer. Vi pleier å si i Ustekveikja Energi at vi har «svart belte» i kundeservice, avslutter Siv Nesfossen.

Glad dame står med en mobil i handen i norsk fin natur

Ustekveikja Energi kundesenter

  • Består av fire kunnskapsrike kunderådgivere.
  • Vi hjelper deg med alt du måtte lure på om strøm. 
  • Hjelper deg i gang med Ustekveikja Energi sine tilleggsprodukter, blant annet Ustekveikja-appen, varmepumpe og elbillading.
  • Åpen telefon alle hverdager (tilgjengelig mellom klokken 10.00-15.00)
  • Send oss gjerne e-post, dersom du har noe på hjertet eller lurer på noe. 
  • Vi er tilgjengelig for chat under våre åpningstider. 
Glad dame står med en mobil i handen i norsk fin natur